Trwa wczytywanie produktów

Jak przy pomocy naklejek promować własną markę?

Naklejki to akcesoria wykonane z folii lub papieru z tego względu mają wiele przeróżnych zastosowań zarówno w obrębie prywatnego gospodarstwa domowego, jak i firmy. Nalepki są nieodzowną częścią każdego biznesu, w którym mogą służyć jako element informacyjny, jak i reklamowy, zwiększając zainteresowanie danym produktem lub usługą na danym rynku. Naklejki są także tanie, lecz przy tym ponadprzeciętnie efektywne, dlatego w większości przypadków stanowią najlepszy wybór w kontekście działań marketingowych.

Do czego służą naklejki?

Naklejki można z łatwością wykorzystać w swoim domu, między innymi jako formę przyozdobienia przestrzeni. Jedni naklejają ciekawe wzory na lodówkach oraz na innych sprzętach elektronicznych, podczas gdy inni wykorzystują je jako formę zakrycia nieestetycznych uszkodzeń sprzętu AGD i RTV lub nawet ścian.

W firmach jednak naklejki mają zupełnie inne zastosowanie, wynikające przede wszystkim z ich uniwersalności. Mogą odgrywać rolę:

  • Zwiększającą bezpieczeństwo - naklejki mogą służyć jako element ostrzegawczy, informując np. o wysokim stopniu czy uskoku w posadzce, czasami także o śliskiej nawierzchni lub zbyt niskim stropie. Często naklejką określa się także lokalizację istotnych urządzeń sanitarnych i nie tylko. To rozwiązanie spotykane szczególnie często zarówno w standardowych przedsiębiorstwach, jak i w obiektach użyteczności publicznej, szkołach, uczelniach czy urzędach - jednym słowem wszędzie tam, gdzie panuje bardzo duży ruch.
  • Informacyjną - naklejka doskonale sprawdza się jako element informacyjny, szczególnie gdy zostanie przyklejona np. na drzwi danej firmy w obiekcie, w którym jednocześnie znajduje się siedziba np. kilkudziesięciu przedsiębiorstw. To domena dużych biurowców, w których to każde drzwi prowadzą z reguły do zupełnie odrębnej marki.
  • Marketingową - próba zmniejszenia wydatków na rzecz zwiększania zysków to podstawa przedsiębiorczości i zarazem najtrudniejsze zadanie, które wynika głównie z planu biznesowego oraz, co bardzo istotne, działań marketingowych. Naklejka to doskonała promocja marki i w odpowiedzialnych rękach może stanowić podstawową formę zwiększenia jej popularności na tle innych. To jednak zagadnienie, które warto rozpracować na czynniki pierwsze.

Czy naklejka to dobra promocja marki?

Zdecydowanie tak. Nalepka ma wiele zalet wynikających z jej konstrukcji, przez co zawsze stanowi dobry wybór dla przedsiębiorców zaangażowanych w rozwój swojej firmy. Jednak trzeba używać tego rozwiązania z rozwagą, aby klienci nie uzyskali względem przedsiębiorstwa żadnych odczuć negatywnych.

Naklejka to doskonała promocja marki, która sprzedaje swój towar lub realizuje usługi wysyłkowo. W ten sposób, wraz z wysyłanym przedmiotem, klient otrzyma również naklejkę, którą będzie mógł samodzielnie wykorzystać w swoim domu, samochodzie czy we własnej pracy. Istotnym zagadnieniem tego rozwiązania jest jednak to, aby nalepka była na tyle atrakcyjna wizualnie, by klient chciał ją umieścić na lodówce, sprzęcie elektronicznym czy na meblach w salonie. Liczy się zatem odpowiedzialny projekt, który nie tylko podkreśli firmę, lecz także będzie pełnił istotną funkcję dla samego odbiorcy. Dla przykładu dobrze sprawdzają się hasła motywacyjne z niewielkim logotypem Twojej marki, śmieszne wizerunki postaci znanych z filmów animowanych czy memy znane obecnie wszystkim internautom. Wpleść nazwę lub logotyp swojego przedsiębiorstwa można na wiele różnych sposobów, np. na czapce bohatera kreskówki lub w postaci jednej litery w haśle motywacyjnym.

Naklejka może także odpowiadać na oczekiwania klientów, którzy chcą ją traktować jako istotny element wystroju swojego mieszkania, np. naklejając ją na ścianę czy na sufit. Podobnie jednak jak powyżej, bardzo istotny jest projekt, dzięki któremu nalepka nie będzie zwykłą „reklamówką” a atrakcyjnym dodatkiem stylistycznym.

Promocja firmy - jaka naklejka sprawdzi się najlepiej?

Marketing to bardzo delikatne zagadnienie, gdyż zbyt wiele intensywnych działań może tak naprawdę przyczynić się nawet do znienawidzenia firmy przez klientów. Wynika to z tego, że nadmiar reklam zazwyczaj przynosi negatywne konotacje względem danej firmy, które mogą spowodować skutek odwrotny do zamierzonego - ucieczkę kapitału do innych przedsiębiorców działających w tej samej branży. Wybierz zatem mądrze przede wszystkim materiał, z którego zostanie wykonana naklejka.

  • Papier - papierowe naklejki są bardzo tanie w zakupie i szybkie w realizacji, dlatego stanowią podstawowy wybór dla większości przedsiębiorców. Ich zaletą jest zatem to, że można je dokładać bez zwracania szczególnej uwagi na odbiorcę - nawet do zamówienia, na którym firma zarobiła marginalne ilości pieniędzy lub odniosła stratę.
  • Folia - foliowe naklejki są znacznie wytrzymalsze, bardziej szlachetne i można ich używać także na zewnątrz jako nalepkę na swoim samochodzie czy na zewnętrznej elewacji swojego domu lub drzwiach. Ich zaletą jest wysoka jakość i trwałość, wadą natomiast wyższa cena. Warto natomiast zastanowić się nad tym wyborem w przypadku chęci uzyskania z naklejki gadżetu premium.

Nie bez znaczenia jest także to, że promocja firmy bywa zupełnie różna. Jedne marki stawiają na rozpoznawalność i intensywne działania marketingowe, inne zaś na subtelne akcesoria. Z tego względu w naszej drukarni Naklejkon możesz zlecić wydruk nalepek metalizowanych, ciętych Die-Cut, złotych i srebrnych, plombowych, odblaskowych, ściennych czy Easy-Dot. Ponadto oferujemy także nalepki maskujące, lewoczytelne, w pewnym stopniu ekologiczne, a nawet papierowe vlepki.

Co warto umieścić na naklejce do promocji firmy?

Jak wspomnieliśmy wyżej, promocja marki to bardzo delikatne zagadnienie, które wymaga przede wszystkim jak największej odpowiedzialności ze strony przedsiębiorcy. Zacznij od projektu.

Projekt graficzny naklejki powinien zawsze odpowiadać oczekiwaniom klientów i wpadać w ich gust, a także w pewnym stopniu nawiązywać do Twojej firmy. Liczy się zatem wyczucie, a to przychodzi wraz z czasem spędzonym w branży marketingu. Skorzystaj z ofert dobrych projektantów, którzy samodzielnie przygotują ciekawy projekt i nawiążą do Twojej marki w wysublimowany, nienachalny sposób.

Co zaś powinno znaleźć się na naklejce? Możliwości jest wiele. Jedni przedsiębiorcy stosują dość standardowe rozwiązania, polegające na umieszczeniu na nalepce logotypu lub nazwy firmy. To dobry trop, jednak nie zawsze. Duża informacja o firmie uniemożliwia zaaplikowanie nalepki gdziekolwiek indziej niż na samym produkcie pochodzącym od danej firmy.

Inaczej wygląda sytuacja, gdy naklejka zawiera ciekawe hasło, nietypową grafikę, śmieszny tekst lub nietuzinkowy rysunek, w który została wpleciona nazwa marki, logotyp lub po prostu barwy nawiązujące do niej. Tyle czasami wystarczy, aby zachować lojalność klienta wobec firmy, lecz nie powodować uczucia przesytu.

Na czym polega promocja marki za pomocą naklejek?

Promocja firmy wymaga dużego zaangażowania ze strony przedsiębiorcy, dlatego ważne jest, aby zrealizować cały proces ze zwróceniem uwagi nawet na najmniejsze i pozornie mało istotne szczegóły. Zadbaj głównie o jakość. Naklejka powinna być nieskazitelna i nie zwracać na siebie negatywnej uwagi w kwestii jej zgodności z projektem, kolorów czy niewystarczającej rozdzielczości grafik. Ważne także, aby była wydrukowana przez jak najlepszą firmę, która proces wydruku nalepek traktuje jako podstawę swojej działalności.

Zachęcamy do drukarni Naklejkon, w której możesz zlecić wydruk praktycznie każdego nakładu i każdego typu naklejki - również tych, które są szczególnie mało popularne, lecz jednocześnie bardzo wymagające względem realizacji. W razie jakichkolwiek pytań skontaktuj się z nami już dziś. Możesz do nas zadzwonić i porozmawiać z konsultantem, uzyskując w ten sposób odpowiedź na praktycznie wszystkie pytania. Możesz do nas również napisać wiadomość e-mail i opisać nam swój problem lub szczegóły zlecenia. Jesteśmy otwarci na duże zlecenia oraz na jednostkowe.