Naklejki na produkty spożywcze
Drukujemy z Twojego projektu.
Co powinno znaleźć się na etykiecie spożywczej?
Na każdej etykiecie na produkt spożywczy musi znaleźć się kilka podstawowych informacji. Przede wszystkim nazwa produktu, może być w formie zwyczajowej, na przykład ser topiony, ser żółty. Ponadto, nazwa i adres producenta, czy też importera, nie może zabraknąć kraju pochodzenia, gdy mowa o mięsie, ale coraz częściej również warzywach i owocach pakowanych w folie. Oczywiście na etykiecie spożywczej musi pojawić się skład i substancje użyte do produkcji, ewentualne występowanie konserwantów. Podczas zapisywania składu stosuje się metodę, która na pierwszym planie stawia produkty o największym udziale wagowym. Cukier może występować pod różnymi nazwami od sacharozy, przez fruktozę i syrop kukurydziany. Etykieta produktów spożywczych powinna zawierać okres przydatności do spożycia, datę zamrożenia produktu, jeśli jest to mrożonka. Dla mięsa i nabiału podaje się informację „spożyć do”. Dla innych „najlepiej spożyć przed”, bo po tej dacie są jeszcze bezpieczne do spożycia. Według dyrektywy 2000/13/WE data przydatności do spożycia musi znaleźć się blisko nazwy produktu i ilości netto. Co więcej? Waga netto, liczba sztuk w przypadku produktów policzalnych lub waga i objętość, gdy mowa o produktach w formie płynnej. Sposób przechowywania przed otwarciem i po otwarciu, informacje o śladowych ilościach składników, głównie alergenów, GDA, czyli wskazane dzienne spożycie – wszystko to także powinno pojawić się na etykiecie na produktach spożywczych. Zachęcamy do skorzystania z naszych usług,wydrukujemy naklejki zgodne z wymaganiami unijnymi.
Etykiety na produkty spożywcze
Naklejki na produktach spożywczych mogą występować w różnych wydaniach. Najczęściej korzysta się z papieru do ich stworzenia ze względów ekonomicznych. Nieco rzadziej stawia się na folię. Warto zauważyć, że możliwe jest stworzenie naklejek spersonalizowanych, o różnych wymiarach i kształtach, a także zmiennych motywach. Najważniejszą kwestią dla etykiet na produkty spożywcze jest funkcja informacyjna. W drugiej kolejności można jednak skupić się na szacie graficznej. Nie można zapominać o bezpieczeństwo przy kontakcie z żywnością, a także odpowiednio mocnym kleju, który często musi spotkać się z porowatą lub nierówną powierzchnią. Na końcu warto także zadbać o to, aby na naklejce foliowej czy papierowej znalazło się logo i nazwa producenta, który wytworzył dany produkt spożywczy.