Trwa wczytywanie produktów

Plomba gwarancyjna - skuteczne zabezpieczenie towaru

Dla przedsiębiorców plomba gwarancyjna oznacza skuteczne zabezpieczenie swoich finansów poprzez zredukowanie ryzyka przeprowadzenia nieupoważnionej naprawy przez klientów. Dla nich z kolei plomba równa się zerowym szansom samodzielnej naprawy danego urządzenia, akcesorium czy produktu, bez wezwania fachowego serwisu. Tak czy inaczej, plomby gwarancyjne stanowią podstawowe i respektowane przez wszystkich zabezpieczenie, które to zmniejsza liczbę problemów wynikających z przeprowadzenia modyfikacji sprzętu. Dowiedz się, do czego służy plomba gwarancyjna, jak działa i jakie są najczęściej wybierane warianty, które dobrze zabezpieczą wybrany produkt.

Do czego służy plomba gwarancyjna?

Plomba gwarancyjna to doskonale znana, niewielka nalepka, która może przybierać zupełnie różne formy, kształty, kolory i materiały, dostosowane głównie do rodzaju danego przedmiotu oraz jego właściwości technicznych. Plomba służy do:

  • Ograniczania dostępu do wnętrza danego urządzenia - wielu przedsiębiorców zabezpiecza pewne produkty, urządzenia lub akcesoria, przed przeprowadzeniem nieautoryzowanej naprawy przez klienta lub niezależny serwis. Duża i ewidentnie widoczna nalepka działa odstraszająco - w pewnym stopniu ogranicza chęć działania klienta „na własną rękę”.
  • Ograniczenia roszczeń - plomby służą głównie gwarancji, nie wykluczają jednak rękojmi, która nie jest dobrowolna, a zagwarantowana przez prawo na linii przedsiębiorca-klient. Inaczej jest z gwarancją, której czas obowiązywania określa każdy przedsiębiorca samodzielnie. Gwarancje dają zupełnie inne prawa, lecz także obowiązki. Jednym z nich jest brak przeprowadzenia naprawy przez serwis niezależny. Jedyną i wyłączną możliwością wykluczenia roszczeń wynikających z naprawy jest przeprowadzenie jakichkolwiek modyfikacji, które w rezultacie naruszyły plombę gwarancyjną.

Czy warto stosować plomby gwarancyjne?

Zdecydowanie tak! Plomba gwarancyjna, niezależnie od jej typu, widoczności i kolorystyki, jest przeznaczona do skutecznej ochrony przedsiębiorców przed roszczeniami klientów, które nie mają żadnego pokrycia. Zazwyczaj plomby chronią elementy delikatne, takie jak pamięci RAM, procesory, telefony komórkowe, liczniki i są stosowane w zasadzie wszędzie tam, gdzie jej zerwanie może być sygnałem niekontrolowanych napraw. Jakie to ma znaczenie dla przedsiębiorcy? Ogromne.

Otóż przedsiębiorca dzięki zerwanej i uszkodzonej plombie nie musi dokonywać napraw (zależnie od swojego regulaminu gwarancyjnego), gdyż może zakładać, że jej zerwanie (a właściwie przeprowadzona naprawa) mogła być bezpośrednią przyczyną wystąpienia awarii. Dla przykładu zerwanie plomby gwarancyjnej z komputera może oznaczać, że ktoś samodzielnie chciał zmodyfikować swój sprzęt, dokładając np. dodatkową pamięć RAM lub dysk twardy, lecz podczas procesu uszkodził jakikolwiek inny podzespół. W tej sytuacji przedsiębiorca nie powinien być pociągnięty do odpowiedzialności usunięcia usterki, gdyż ta nastąpiła z wyłącznej winy klienta.

Bez plomby gwarancyjnej udowodnienie tego działania było bardzo trudne lub zupełnie niemożliwe.

Jaka plomba gwarancyjna cieszy się największą skutecznością?

Plomba gwarancyjna stanowi doskonałe zabezpieczenie produktu, a jej zerwanie to zazwyczaj utrata gwarancji dla klienta. Aby jednak wskazywały realną próbę otwarcia wnętrza lub działały jako ślad przeprowadzonej naprawy, powinny cechować się brakiem możliwości ich bezinwazyjnego i niewidocznego usunięcia.

Jeszcze niedawno producenci wykorzystywali zwykłe nalepki foliowe, które po odpowiednim potraktowaniu można było odkleić bez żadnego śladu, a po naprawie przykleić je ponownie. Teraz jest odwrotnie - nalepki są bardzo precyzyjnie wykonane, a ich oderwanie lub pominięcie w zasadzie niemożliwe bez dostępu do nowej nalepki.

Zdecydowanie największą popularnością cieszy się plomba gwarancyjna w wersji kruszliwej, której usunięcie bez uszczerbku jest w praktyce niemożliwe do wykonania, nawet za pomocą specjalnych sprzętów, podgrzewania czy zwiększenia wilgoci. Folia zyskuje takie właściwości natychmiast po jej zwulkanizowaniu z podłożem, dlatego działa już po ok. 48h. Kluczem do sukcesu jest jednak:

  • Prawidłowa lokalizacja - plomby gwarancyjne zawsze należy umieszczać w miejscu, którego nie da się „pominąć” podczas napraw lub modyfikacji sprzętu w niezależnym salonie. Miejsce musi być precyzyjnie przemyślane i zaprojektowane ze zwróceniem uwagi na najmniejsze szczegóły, gdyż nieuczciwi klienci z całą pewnością wykorzystają każdą lukę, umożliwiającą im samodzielne przeprowadzenie różnych zmian w obrębie chronionego sprzętu. Umieść nalepkę na łączeniu materiałów, w miejscach montażu najważniejszych śrub i wkrętów czy też w miejscu widocznym już po zerwaniu.
  • Prawidłowa wielkość - zbyt mała plomba gwarancyjna może nie chronić firmowego mienia tak dobrze, jak ta nieco większa, która lepiej zakryje miejsca wskazujące dokonanie naprawy.
  • Prawidłowy wykonawca - warto, aby skuteczne zabezpieczenie produktu było wykonane przez drukarnię z dużym stażem na rynku, taką jak Naklejkon. Jesteśmy grupą najlepszych specjalistów w tej branży, którzy chętnie pomogą w wyborze odpowiedniej nalepki, wyjaśnią wszelkie kwestie związane z ich konstrukcją, a także przekażą mnóstwo informacji praktycznych dotyczących np. efektywnego sposobu jej klejenia.
  • Prawidłowa jakość - aby plomby gwarancyjne stanowiły dobre zabezpieczenie produktu, powinny mieć jak najwyższą jakość. Nie warto na nich oszczędzać, gdyż tak naprawdę w ogromnym stopniu chronią dobro przedsiębiorcy przed naprawą produktu uszkodzonego w wyniku napraw wykonanych przez nieupoważnionego serwisanta lub technika. Ma to szczególnie duże znaczenie w przypadku kosztownych urządzeń, np. systemów klimatyzacji, komputerów, stacji roboczych czy niewielkiej elektroniki specjalistycznej.

Warto także pomyśleć nad samym designem. Plomby gwarancyjne różnią się pomiędzy sobą zarówno konstrukcją, jak i nadrukiem i wieloma innymi parametrami. Na nalepce powinna znajdować się przede wszystkim duża i czytelna informacja o tym, że jej zerwanie grozi utratą gwarancji. Sama ta informacja z całą pewnością odstraszy przynajmniej część klientów, którzy chcieli spróbować swoich sił w wymianie danej części czy jej przeróbce.

Na etykiecie można również umieścić informacje istotne już nie dla klienta, a dla serwisanta. Warto wśród nich wymienić np. datę upłynięcia ważności gwarancji lub specjalny kod, który umożliwia pracownikowi szybkie odczytanie praw wynikających z danej umowy. To spore ułatwienie dla obsługi. Podobnie istotne jest także oznaczenie firmy, w tym sprzedawcy lub producenta danego produktu, jak i np. umieszczenie adresu strony internetowej czy podanie numeru telefonu serwisu autoryzowanego.

Dlaczego utrata gwarancji ma znaczenie dla przedsiębiorcy i dla klienta?

Zabezpieczenie produktu to absolutna podstawa i wie o tym doskonale każdy przedsiębiorca, który choć raz w swojej karierze spotkał się roszczeniem gwarancyjnym na produkt, który był ewidentnie naprawy lub modyfikowany w serwisach niezależnych bądź metodami chałupniczymi. Naprawa takich urządzeń zazwyczaj jest nieopłacalna, gdyż zerwanie plomby gwarancyjnej oznacza także ingerencję w mechanikę lub elektronikę danego produktu, zatem może narażać na koszty oraz zły wizerunek firmy.

Jeśli nie wiesz, jak samodzielnie zaprojektować plombę, koniecznie odezwij się do nas. Chętnie pomożemy w wyborze tej odpowiedniej, udzielimy mnóstwa bardzo pomocnych informacji, a także określimy czas, który będzie potrzebny na wydrukowanie zleconej liczby naklejek. Ponadto chętnie udzielimy w zasadzie wszystkich informacji na temat technologii nalepek gwarancyjnych, które stanowią obecnie najlepsze zabezpieczenie produktu na rynku.

Jesteśmy firmą prowadzoną z pasji, dlatego od lat szkolimy się, poprawiamy jakość naszych usług, a także zwiększamy ich ilość, aby w efekcie stać się najlepszą drukarnią na rynku. Zachęcamy do składania zamówień drogą mailową lub telefoniczną - w razie pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji.