Etykieta znajdująca się na produkcie stanowi jeden z pierwszych elementów, jaki przyciąga uwagę konsumenta. Im lepsza etykieta, tym atrakcyjniejszy towar dla kupującego. Czym się kierować podczas wykonywania i umieszczania etykiety na produkcie? Poniżej kilka cennych informacji.
Jak wartość wizualna wpływa na odbiór produktu?
Etykieta to swego rodzaju wizytówka produktu. Jak się okazuje 85% przebadanych respondentów, którzy zaliczają się do pokolenia Millenialsów, czyli tych, którzy urodzili się w latach 1980-2000 potwierdza, że opakowanie stanowi element wizerunku marki i produktu. Idąc tym tropem, można przyjąć, że również etykieta znajdująca się na produkcie ma istotny wpływ na odbiór i ewentualny zakup danego towaru. Bez względu, czy jest to produkt, który wytworzony został w dużej fabryce, czy w domowej pracowni DIY.
Na jakich produktach nakleja się etykiety?
Etykiety umieszcza się na słoikach, woreczkach, opakowaniach plastikowych, a także na kartonowych pudełkach. Znajdują się zarówno na produktach spożywczych, jak i kosmetykach. Wykorzystywane są nie tylko w procesach handlowych, ale w celach prywatnych. Naklejane są np. na alkohole weselne, opakowania cateringowe, czy domowe przetwory.
Etykieta na produkcie – co powinna zawierać?
Etykiety na produktach to aktualnie bardzo popularne rozwiązanie. Warto wiedzieć, że etykieta powinna zawierać kilka ważnych informacji z punktu widzenia klienta. Szczególnie kiedy chodzi o produkty spożywcze, które trafiają na stół konsumenta. Komisja Unii Europejskiej ujednoliciła przepisy dotyczące tej kwestii.
Etykiety nie mogą wprowadzać w błąd kupującego, umieszczone na niej informacje powinny być czytelne (czcionka nie mniejsza niż 1,2 mm). Po przeczytaniu etykiety, klient powinien wiedzieć, czy zawarte zostały w produkcie substancje alergizujące. Wymienia się też punkty takie jak: waga produktu to, w jaki sposób przechowywać produkt, jego skład, miejsce produkcji, nazwa i adres producenta.
Jakość wykonania etykiety produktu
Bodźce wzrokowe mają ogromny wpływ na decyzję zakupową. Dobrze, czyli przede wszystkim estetycznie zrobiona etykieta to swego rodzaju pierwsza gwarancja dobrej jakości danego produktu. Etykieta wykonana na papierze słabej jakości, taka, na której nadrukowana grafika jest niewyraźna, a także odklejająca się od produktu, nie jest dobrą reklamą dla towaru. Szczególnie dla tych, którzy podczas swych zakupów wybierają produkty tylko z wyższej półki. Nierówno naniesiona na opakowanie etykieta, czy taka, która się odkleja, bardzo często dla konsumenta oznacza tylko jedno, że produkt nie jest warty jego uwagi.
Ciekawa grafika przyciągnie wzrok
Dobrze wykonana etykieta to swego rodzaju wizerunek marki. Ważne, aby na produkcie znalazło się logo firmy, która oddała go do obrotu. Oprócz tego najważniejszy jest kształt tej etykiety, a także znajdujące się na niej kolory. Wpływa to nie tylko na zakup danej rzeczy, ale też na to, czy zostanie ona w pamięci konsumenta. To bardzo ważna kwestia podczas procesu reklamowania różnych produktów. Dlatego warto poznać psychologię barw. Przykładowo kolory energetyczne takie jak żółty, czy pomarańczowy są bardziej widoczne, natomiast kolor niebieski i zielony sugerują profesjonalizm.
Przejrzystość i spójność naklejek na opakowaniach kluczem do sukcesu.
Duże znaczenie ma dobór kolorystyki, czcionki i grafik naniesionych na etykietę. Ale przede wszystkim liczy się to, aby całość była po prostu spójna i zgodna z tym, czego dotyczy etykieta. Ponadto, co również należy zaznaczyć, etykieta pełni ważną rolę ozdoby produktu. Szczególnie wtedy, gdy znajduje się na niewyróżniającym się niczym opakowaniu.